Baru Pantang 4 Hari Suami Paksa Bersama Sampai Rahim Tersembur Keluar. Dalam 5 minit Terpancut Keluar Darah Seketul Seketul. saya Bagitau Suami….. ALLAH Kenapa Dengan Suami Saya Ni..!!!

 

Perkahwinan itu nikmatnya terlalu indah…

Tapi yang jadi bergolak antara sebabnya bila pasangan yang disangka baik & nak jaga kita rupanya terlalu kejam & baran.

Sebab tu kita perlu memilih pasangan yang terbaik untuk diri.

Ini kisahbenar tentang seorang suami yang terlalu kejam kepada isteri…

Jadikan ia pengajaran…

Dipaksa berpantang di rumah mertua. 

Assalamualaikum kak. Saya dah selamat lahirkan anak kedua… Sekarang tengah berpantang hari ke 17.

Tapi tempoh berpantang saya tak macam pantang. saya dipaksa suami untuk pantang dirumah maknya di Shah Alam dengan alasan masa anak pertama dulu saya dah pantang di rumah mak saya.

Lepas saya lahirkan anak, saya minta CL yang saya tahu bagus datang rumah… CL tu urut, mandikan saya, tungku saya & mandikan anak..

Best sangat rasa… Lepas CL keluar nak balik tu mertua saya bagitau CL lepas ni jangan datang lagi rumah ni… sebab mak mertua saya dah dapatkan CL lain…

Terkejut saya kak. Saya dah bayar deposit untuk 14 hari rawat saya pastu servis CL ni memang sangat sangat best… Malangnya saya tak dapat nak pertahankan… mertua saya tengking saya…. dia suruh saya jangan cakap & suruh masuk bilik.

Bidan main main…. 

Esoknya ada sorang makcik ni datang…. masa dia urut saya tak sampai 15 minit.. mertua saya cakap sudah sudahlah urut saya… saya sihat ja.. disebabkan makcik ni kawan mak mertua saya… dia pun ikut… terbiar saya kat situ.. tanpa urut habis.. tanpa tungku… saya pun bangun & mandikan anak sendiri.

Sedih yang amat….. saya cuba call mak..suami saya rampas phone & yang buat saya terlalu sedih bila suami saya tutup pintu bilik & cakap nak bersama.

Suami ajak bersama… 

Allah… tengah pantang ni bang… baru 4 hari… tak boleh bersama sampai nifas kering…

“Ada aku kisah..! kau tu bini aku! Jatuh dosa kalau kau tak dengar cakap aku…! Aku suami kau!

Saya cuba pertahankan diri saya kak… saya cuba elak… anak disebelah menangis pun suami saya tak kisah…

Dia terus terkam saya…. pad saya yang penuh darah dia rembat & campak kat sebelah… Ya ALLAH… masa tu memang lemah seluruh badan saya… sakit yang terlalu amat… sebab saya dapat rasa dia tekan tekan rahim saya.

Sakit kak… sakit sangat sangat… sakit yang amat…

Saya menangis & tak berhenti sebut ALLAH ALLAH ALLAH….

Dia tak endahkan saya…. dalam 5 minit dia kerjakan saya…

Penuh darah atas tilam saya…. tiba tiba terpancut keluar darah seketul seketul. saya bagitau suami… saya sakit…

Dia senyum & cakap..

“kalau nak pahala kena bekorban”

Paha, kaki saya tak boleh nak angkat…

Pinggang saya rasa teramat sakit…

Rahim saya rasanya… rasa pedih & perit yang amat….

Breast saya terlalu sakit sebab ditekan tadi….

Saya menangis kat situ & cuba angkat anak & menyusu…

Suami sepak & ugut.. 

Dalam masa yang sama saya dengar mertua saya & makcik yang mengurut sembang sembang di luar, saya jerit cuba panggil….

Lepas tu suami saya sepak kaki saya & cakap…

“Kalau kau bagitahu diorng pasal ni… aku ‘buat’ kau lagi malam ni.. haha”

ALLAH…. kenapa dengan suami saya ni….

Saya panggil juga mertua tapi saya tak bagi tahu yang suami saya bersama dengan saya.

Bila makcik tu datang tengok faraj saya… dia cakap rahim saya terkeluar…. & dia perlu tolak masuk dalam perlahan lahan..

ALLAH… tolak masuk dalam balik?

“Kalau tak tolak sekarang, nanti dia keluar lagi banyak…”

Sakit yang amat sangat sangat kak…. terlalu sakit…

Sakit bersalin saya boleh terima lagi… tapi sakit masukkan rahim selepas dikerjakan suami yang tak berperikemanusiaan dengan bengkak susu ni…memang saya rasa nak terputus nyawa!

Hari ni hari ke 17 pantang…. Luka saya masih tak sembuh… darah saya tiap hari keluar dengan banyak & berketul ketul…

Ceritakan pada nurse 

Masa checkup kuning anak di klinik saya ceritakan semua dengan staf nurse kat situ…

Diorang pun terkejut sebab tak pernah dengan suami berlaku kejam dengan isteri masa pantang.

Doctor yang check perineum saya cakap luka saya ni akan lambat sembuh sebab terkoyak sampai ke dubur….

Darah saya yang berketul ketul dalam faraj doctor keluarkan….

Saya juga diberi kaunseling sebab diorang takut saya stress & meroyan….

Diberi kaunseling kerana bimbang meroyan

Puan Zatul – Dia yang bagi saya kaunseling…

Saya bagitahu yang masa pantang hari ke 37 anak pertama pun suami saya pernah paksa bersama jugak… masa tu saya dah hampir sembuh.. saya tak rasa sakit macam ni…

Puan Zatul cakap
“Sebelum kahwin, ramai perempuan akan cair hanya dengan kata kata lelaki yang sweet talker sehingga memudaratkan dirnya sendiri lepas kahwin… sebab tu kalau nak kahwin, cari pasangan yang baik”

“Banyak kes yang saya terima melibatkan suami yang tak ada ilmu mengenai alam rumahtangga… sebab tu dia buat apa yang dia rasa betul sehingga main bedal saja hukum halal & haram sampaikan ajak bersama ketika berpantang dia rasa pahala macam kes puan”

“Bila puan dah tahu suami puan ni panas baran, sepatutnya puan berkeras untuk berpantang di rumah ibu. Itu lebih selamat”

Saya ada ceritakan pada puan Zatul… saya ingatkan saya dapat mengubah perangai suami saya lepas kahwin… rupanya tak….. suami saya seorang yang panas baran. 

Sekarang ni saya berdepan trauma… pandang muka suami pun saya takut… apatah lagi kalau dengar suara dia panggil nama saya…

Sekarang ni saya terbaring atas katil saja…. doctor tak bagi jalan… luka & kedudukan rahim perlu sembuh sepenuhnya.

Kalau sekali lagi suami saya berlaku kejam & nak bersama saya lagi… berkemungkinan saya akan bentan.

Betullah kak… berpantang di rumah mak takkan sama dengan berpantang di rumah orang. Kalau sakit ke apa boleh bagitau mak…. saya rindu sangat mak saya.

Kata penulis buku 9bulan10hari –Nazira Nazir.

Allah…. Aliya (bukan nama sebenar) luahkan semua ni masa suami tak ada di rumah.

Bila dengar suaranya yang terketar ketar tu saya dapat gambarkan keadaannya yang penuh trauma & sakit…

Buat para suami :

1. Bersama ketika haid & nifas adalah HARAM! Tak ada maknanya jatuh dosa kalau tak bersama waktu tu… merepek ja!
2. Tempat berpantang & CL yang akan menjaga isteri biarlah dipilih oleh isteri bukannya mengarah & memaksanya berpantang di tempat yang dia tak suka.
3. Tempoh berpantang adalah tempoh memulihkan diri & emosi… Jangan sesekali sentuh bahagian perineum isteri yang penuh darah tu.
4. Tugas suami masa isteri berpantang adalah jaga isteri.. jaga anak.. siapkan makanan isteri.. mandikan anak dll… dan bukannya ceroboh luka & darah.
5. Seorang isteri ketika berpantang sangat berpotensi besar untuk meroyan kalau dia mendapat tekanan dari suaminya... & jangan terkejut disebabkan anda yang kejam dengannya, isteri anda mampu mencederakan anak anda tanpa dia sendiri sedar.
6. Tolonglah… ambil tahu pasal berpantang & peranan suami ni…. Kepada mommy yang dah miliki buku #9bulan10hari, bagi suami baca sekali… kadang suami bertindak pelik pelik sebab dia tak ada ilmu…

Dalam buku 9bulan10hari saya dah ceritakan peranan seorang lelaki seawal sebelum jadi suami… sampailah ke kehamilan.. kelahiran.. berpantang & penyusuan…

Semoga setiap wanita melalui proses berpantang dengan tenang…

Sumber: Nazira Nazir buat 9bulan10hari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *