Terkejut Bangun Tidur Mukanya Berlubang Lalu Dia Menemui Sesuatu yang Mati Ditangannya

Suatu hari saat bangun tidur ia  merasakan nyeri di wajahnya, ia kemudian menyadari ada labah-labah mati di tangannya.

Tak lama kemudian mukannya mulai merasakan bengkak di wajahya serta gejala-gejala gila lainnya. Seperti  kejang otot, kemudian ia mengalami ruam tubuh.

Ia segera meminta pertolongan kerana matanya hampir tertutupi bengkak, yang seharusnya mulai membaik tapi kondisinya malah semakin parah, sampai hari ke sembilan, gejala itu berhenti namun nekrosis (matinya sel dan jaringan hidup) mulai terjadi.

Area yang digigit serangga mulai membusuk dan meninggalkan lubang di wajahnya. Setelah itu ia menemui doktor spersialis luka di South Carolina dia menjalani perawatan Hyperbaric Chamber, dan mulai melihat hasilnya setelah sesi ketiga.

Linsey mengaku kesal kerana bekas luka itu selalu terlihat, dan ia takut luka itu akan membekas selamanya, “namun saya sangat bersyukur masih diberi keselamatan dan kehidupan.”

Laba-labah juga diidentifikasi sebagai “brown recluse” adalah salah satu labah-labah beracun yang terkenal AS, digigit dasyatnya dapat menyebabkan kematian.

Untung saja nyawa Linsey terselamatkan walaupun hanya meninggalkan sedikit bekas di wajahnya. Diingatkan kita juga harus lebih berhati-hati dengan labah-labah jenis apapun! Sekalian dibagikan artikel ini ketemen-temen kamu ya!

Sumber: bom

Artikel seterusnya.

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja…

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil “Bilik
Terakhir”. Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan “BILIK TERAKHIR ” adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Punca Sebenar Kenapa Penjara Pudu Ditutup DidedahkanMenurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suar a-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula.

Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan “Bilik Terakhir” itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari lari berhampiran bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,

Sumber : kisahbenar.network