10 Artis Korea Beragama Islam Atau Muallaf, Yang No.7 Itu Sangat Popular!

Hiburan dari Korea di Indonesia sangat popular, malah terdapat ribuan peminat K-Pop atau K-Drama di Indonesia. Ketaksuban rakyat Indonesia terhadap hiburan Korea sangat besar dan ini pastinya menjadikan artis Korea lebih terkenal di Indonesia.

Mungkin jika anda adalah salah satu daripada orang yang gemar menonton filem Korea, pasti anda juga akan mempunyai idola bukan? Siapa idola kamu? Dan apakah agama mereka? Sudah tentu jika anda seorang peminat sejati pastinya tidak ada soalan semacam itu.

Kami menjemput anda untuk membincangkan tentang artis Korea yang beragama Islam atau artis Korea yang baru memeluk Islam, mungkin sebahagian daripada mereka atau salah seorang daripada mereka adalah artis yang kamu idolkan. Oleh itu teruskan membaca artis Korea Islam atau artis Korea muallaf ini.

Artis Korea yang beragama Islam mungkin membuat anda sedikit terkejut, artikel yang anda tidak akan terfikir bahawa bintang filem yang berada dalam artikel ini adalah artis Korea yang sudah memeluk agama Islam!

Artis Korea Yang Beragama Islam, Muallaf

Jang Geun Suk

Artis korea pertama yang akan kita bincangkan ialah artis yang sangat terkenal di Korea atau di beberapa negara yang suka K-Drama, artikel artis yang tampan ini adalah artis korea agama Islam.

Jang Geun Suk adalah salah seorang artis korea Korea yang paling ramai yang mempunyai banyak peminat, pada tahun 2007 lalu Jang Geun Suk telah memeluk agama Islam. Wow, ternyata Jang Geun Suk adalah seorang artis korea yang beragama Islam.

Artis Korea memasuki satu ini Islam sangat luar biasa dalam bertindak, artikel itu telah banyak filem Korea atau drama Korea yang telah dibintangi oleh artis Korea agama islam ini. Sentiasa memberikan prestasi lakonan yang hebat.

Han Ga In

Artis Korea memasuki Islam seterusnya ke dalam perbincangan kami adalah artis korea yang paling indah yang tentu saja mempunyai banyak peminat. Artis Korea yang cantik ini adalah seorang wanita yang dilahirkan pada 25 Februari 1982 lalu.

Han Ga In dilaporkan dalam Islam pada waktu puasa, yang tentunya masih dipersoalkan kebenaran oleh peminatnya. Tetapi sama ada kerana puasa atau sedang diet tidak memakan sebarang makanan.

Sesungguhnya Han Ga In adalah salah seorang artis korea yang mempunyai wajah yang cantik dan badan seksi. Jadi berita yang berkaitan dengannya agak menarik untuk bersuara.

Jung Il Woo

Artis korea Korea adalah artis Islam atau korea yang memasuki Islam yang merupakan perbincangan kami yang seterusnya adalah artis korea yang sudah tentu sangat terkenal dan popular. Salah satu drama yang dibintangi oleh Jung Il Woo adalah drama berjudul Flower Boy Ramyun Shop.

Dilaporkan bahawa Jung Il Woo adalah salah seorang seniman korea yang beragama Islam, sudah tentu berita tentang artis Korea ini sangat banyak untuk mempersoalkan kebenaran jika Jung Il Woo menukar agama Islam.

Walau bagaimanapun, sehingga kini belum ada pengesahan jika Jung Il Woo memeluk agama Islam. Mungkin dalam masa yang akan datang kita akan tahu kebenaran. Jung Il Woo adalah seorang artis korea yang mempunyai aksi yang baik dan dikenali sebagai artis Korea yang tampan.

Lee Ki Woo

Artis korea Korea yang akan menjadi perbincangan kami adalah orang terkenal dengan nama Lee Ki Woo. Artis Korea yang popular ini melalui filem drama Korea yang berjudul Flower Boy Ramyun Shop yang tentunya menjadikan dirinya lebih terkenal.

Lee Ki Woo adalah seorang artis Korea yang memeluk agama Islam yang sememangnya membuat peminatnya tertanya-tanya, adakah benar bahawa Lee Ki Woo adalah salah satu artis korea yang popular yang menukar agama Islam atau menjadi penukar?

Artis Korea adalah agama yang terkenal dengan tingkah laku yang sopan, wajah yang rindang dan juga salah seorang artis Korea yang terkenal dengan kehebatannya. Ini membuatkan ramai orang terutamanya peminat gila.

Lee Won Jae

Artis Korea adalah seorang Islam yang sebenarnya tidak suka para artis yang popular kerana penyanyi kerjaya atau popularnya kerana kemahirannya dalam drama. Walau bagaimanapun, Lee Won Jae adalah salah satu bintang lapangan hijau yang juga boleh dikatakan sebagai selebriti.

Lee Won Jae adalah salah seorang penjaga gol kebangsaan Korea Selatan yang menjadi kebanggaan masyarakat Korea. Ini adalah salah satu bintang padang hijau yang dilahirkan pada 26 April 1973 yang lalu.

Lee Won Jae adalah orang yang berminat dengan ajaran Islam, kerana dalam agama korea juga berkembang sangat cepat. Lee Won Jae sangat sering dilihat melakukan solat 5 kali yang tentunya ini adalah bukti bahawa dia adalah artis Korea agama Islam.

Choi Jin Hyuk

Artis Korea adalah Muslim atau didakwa ditukar kepada Islam yang seterusnya merupakan tokoh idola perempuan kacak bernama Choi Jin Hyuk. Pelukis Korea ini seorang artis terkenal lho, bukti Choi Jin Hyuk juga tidak pernah bermain drama yang terkenal.

Dalam drama Korea yang dipanggil The Heirs, Choi Jin Hyuk mendapat peranan dan bermain dengan salah seorang artis Korea yang paling tampan Lee Min Ho. Choi Jin Hyuk mendapat peluang untuk bermain dengan beberapa bintang teratas dalam drama itu.

Ada drama Korea yang bertajuk Fated to Love You yang membuat Choi Jin Hyuk lebih terkenal di dunia akting. Dihadapan jika Choi Jin Hyuk adalah seorang artis Korea yang memeluk Islam kepada kawan-kawannya, tetapi sehingga kini belum ada pengesahan pasti dari Choi Jin Hyuk.

Kim Tae Hee

Artis Korea yang cantik ini adalah salah seorang pelakon yang telah memakan asid garam dalam dunia hiburan Korea. Siapa yang kita maksudkan? Pelakon yang kami maksudkan ialah Kim Tae Hee yang diberitahu dalam berita dalam talian yang mengedarkan Kim Tae Hee kepada Islam.

Selain maklumat nih kawan, Kim Tae Hee ini adalah isteri aktro korea kacak yang juga tidak kurang popular dengan dirnya bernama Hujan. Sudah tentu pasangan ini adalah pasangan yang sangat harmoni ya, satu orang kacak cantik.

Mengenai beliau yang menukar agama Islam, Kim Tae Hee belum mengesahkannya lagi. Jadi kita tidak tahu sama ada Kim Tae Hee termasuk dalam artis Korea atau tidak? Mari tunggu bagaimana berita akan datang mengenai perkara ini.

Breanna Youn

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini artis Korea yang cantik dan comel telah menjadi perhatian netizen untuk kawan-kawan. Gadis cantik bernama Breanna Youn dilaporkan berada dalam Islam dan sudah tentu ini adalah berita yang sangat menarik untuk penanaman lebih lanjut.

Selain bermain filem, aktiviti-aktiviti Breanna Youn juga dikenali sebagai sibuk dengan model, cover majalah dan menjadi program. Bayangin aja nih sahabat dalam usianya yang masih bisa mengatakan sangat kecil, pengikutnya di Instagram lebih dari 1 juta pengikut.

Breanna Youn asalnya tinggal di korea dan kini Breanna Youn bersama keluarga tinggal di Dubai. Berlalu beberapa saat, dalam berita jika Breanna Youn memasuki Islam. Oleh itu, Halomuda.com mesti memasukkan Breanna Youn dalam artis Korea atau artis korea Islam memasuki Islam.

Ayana Jihye Moon

Siapa yang tidak tahu Ayana Jihye Moon? Buat yang sangat berminat dengan perkara berkaitan yang sama korea pasti telah mendengar berita tentang Ayana Jihye Moon ini. Ayana Jihye Moon adalah bekas ahli Girlband yang terkenal di Korea.

Kini Ayana Jihye Moon menjadi gempar di bicarakan kerana pada akaun instagramnya, dia telah memuat naik sebuah gambar di mana dirinya mengenakan hijab dan dalam foto itu pula Ayana Jihye Moon memegang Al-Quran. Banyak media mengatakan jika Ayana Jihye Moon menukar agama Islam.

Oleh itu Ayana Jihye Moon masuk dalam artikel Halomuda.com yang membahas artis artis korea atau korea ke dalam Islam. Dengan memakai tudung, banyak komen positif datang ke Bulan Ayana Jihye yang indah.

Lee Dong-hae

Seniman Korea yang dikatakan agama yang akan datang ini adalah seorang tokoh kacak yang terkenal dan menjadi idola wanita. Beliau berjaya melalui Boyband, kerana pada dasarnya seorang artis Korea bernama Lee Dong-hae adalah ahli boyband yang terkenal.

Lee Dong-hae merupakan anggota dari sebuah boyband yang bernama SUJU atau Super Junior yang memang saat ini menjadi idola para lelaki. Terdapat banyak media yang membincangkan mengenai Lee Dong-hae adalah agama Islam yang menjadi kawan.

Mungkin ini kerana Lee Dong-hae membuat jawatan pada akaun instagram peribadinya iaitu “Happy Ied Day”. Tetapi sehingga kini belum ada pengesahan tentang isu Lee Dong-hae dalam Islam.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

 sumber : Soya lemon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *