BAYI DIBAKAR APABILA IBU SIBUK MEMBAKAR SAMPAH.. ALLAHUAKBAR SEDIHNYA

Pontianak, – ‘O Tuhan Penguburan apa yang kamu sukai hamba yang sama. Apa yang baik adalah hamba hidup jika saya perlu melihatnya mengerang dengan kesakitan ‘. Status ini menjadi virus dalam media sosial.

Status ini terdedah di dinding halaman Dhievo dengan dua gambar bayi yang mengalami luka bakar.

Dhievo sekali lagi memuatkan sembilan gambar bayi ini semasa bermain dengan bapanya, Zuliansyah (30) dengan kegembiraan, sebelum ia berlaku kepada anaknya.

Foto dan status yang dimuat naik oleh Dhievo diserahkan terus oleh nitizen. Pelbagai tindak balas mengalir dari pengguna internet.

Nitizens umumnya disentuh dan disentuh oleh keadaan bayi, Dede Della. Malah, kebanyakan empati itu mengundang untuk meringankan beban yang dialami oleh keluarga ini dengan memberi sumbangan kepada kos rawatan Dede Della. Kos yang diperlukan untuk operasinya ialah Rp 5 juta.

Dede Bella mengalami kemalangan yang bermula dari Yuni, ibunya yang membakar sampah di depan rumah dengan Della.

Pada masa itu, ayahnya sedang tidur. Kemudian ibunya ke belakang rumah untuk mengambil sampah lagi. Sedangkan Della ditinggalkan sendirian di sampah terbakar berdekatan.

Pas keluar dari rumah, ibunya melihat Della membakar. Tidak diketahui punca pembakaran Della. Jatuh atau anak mendekati api. Selain itu, nama seorang kanak-kanak tidak memahami bahaya yang mengancam. Dan kejadian ini berlaku.

Dede Della segera dibawa ke hospital dan sedang menjalani rawatan intensif di hospital Yoni Pontianak di bilik kanak-kanak.

Bukan hanya mendapat empati daripada pengguna facebook, foto-foto keadaan Dede Della yang kebimbangan juga tersebar di dalam kumpulan whatssapp.

Derma terus mengalir dari pelbagai kalangan. Malah sebahagian daripada mereka terus melawat hospital serta menyerahkan bantuan kepada ibu bapa bayi ini.

Kebanyakan mangsa tidak dapat menahan kesedihan melihat seorang gadis berusia sembilan bulan.

Sebagai tambahan kepada Yuni, ibunya terus menangis ketika dia membelai gadis itu di dalam bilik sebelah. Sakit Della sakit yang memegang rasa sakit akibat kecederaan muka, tangan dan kekakuan membuat atmosfera dalam gerai-gerai yang lebih hati-hati.

Sumber: reportasenews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *