Budak 13 Tahun Ini Telah Dipaksa Menikah dengan Wanita yang Dia Tak Kenal! Namun Setalah Membuka Penutupnya, Dia Terkejut Melihat Wajah Pengantin!

Di India, ramai orang dijodohkan oleh orang tua mereka. Hanya sedikit sahaja orang yang sama sekali tidak tahu apa wajah pasangan mereka sampai hari mereka menikah. Kebanyakan dari mereka bahkan tidak pernah bertemu sebelumnya, apalagi bercinta.

Seperti Budak lelaki yang satu ini baru berumur 13 tahun. Calon isterinya berusia 15 tahun. Sesuai dengan tradisi orang india, sebelum menikah kedua mempelai tidak boleh dipertemukan. Saat menikah, wajah pengantin wanita juga akan ditutup dengan kain.

Ketika budak itu membuka penutup wajah sang pengantin, ia langsung merasakan beban yang besar, kerana isterinya ternyata sangat cantik!

Usianya baru 13 tahun, tapi ia sudah harus seperti lelaki dewasa, pergi bekerja mencari uang. Lelaki bertanggung jawab di luar mencari nafkah, sedangkan isteri di rumah mengurus rumah tangga.

Budak tersebut dituntut untuk menyara diri sendiri dan keluarganya, orang sudah lepas tangan dan tidak ikut campur lagi.

Wow… luar biasa..

Waktu 13 tahun mimin aja masih budak UPSR sedangkan dia sudah disuruh nikah dan cari nafkah…

Bagaimana komentar sobat Cerpen tentang tradisi unik ini?

Sumber: BH via IniSerius.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *