“Tak Tahu nak Cakap ape perempuan sekarang ni, aku yang lelaki baca pun malu gila kot…”

Sifat malu merupakan sifat dan fitrah semulajadi bagi setiap individu. Ia diibaratkan seperti perhiasan khususnya buat wanita untuk memelihara kehormatan diri serta batas pergaulan apabila berhadapan dalam kalangan masyarakat.

Baru-baru ini seorang pengguna Twitter telah memuat naik status luahan perasaan beliau tentang sesetengah wanita yang tidak mempunyai perasaan malu terutama di laman media sosial.

Menurut Rizki Qi, beliau sendiri berasa kesal apabila melihat wanita sekarang semakin open minded ketika bersembang mengenai perkara-perkara tertentu.

Lelaki baca pun malu

‘Upload’ gambar mengundang


Terkejut tengok komen

Perangai tu cuba elok sikit


Macam perempuan murahan

Tak senonoh ke

Tak tahan tengok

Status itu telah mengundang netizen untuk memberi komen yang rata-rata sangat geram dengan tindakan golongan wanita seperti itu kerana memalukan kaum sesama jenis.

Tak berhijab pun tak macam tu

Otak kat lutut kot

Sumber : Rizki Qi Via Kisah Benar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *