‘Saya Bukan Lari, Tetapi…’ – ‘Hilang’ Dari IG, Ini Respon Izreen Azminda

Kontroversi melanda pelakon Izreen Azminda tidak hanya menyebabkan pelakon itu dan suaminya dikeji netizen, malahan rakan baiknya, Rita Rudaini turut terpalit sama. Ramai yang menyalahkan Rita seolah Rita tidak menasihati Izreen dalam hal itu.

Malahan, media sebelum ini melaporkan Rita turut berkecil hati dengan Izreen atas apa yang berlaku. Apa pula komen Izreen sebagai rakan?
Tak akan aktifkan semula IG buat sementara

Menurut Harian Metro, Izreen berkata, ketiadaannya di laman Instagram adalah keputusan yang dibuatnya bukan untuk melarikan diri namun mahu kemelut yang melanda selesai seperti biasa.

Saya bukan lari, tetapi ingin perkara ini selesai dahulu. Selepas ini, saya akan kembali membuka akaun IG.

Buat masa sekarang, saya ingin semuanya reda dan tenang dahulu. Bagi yang terus memberikan sokongan kepada saya, terima kasih diucapkan.

Hentikan serangan pada Rita

Izreen turut meminta pengguna media sosial supaya tidak lagi menyerang Instagram Rita dengan kata-kata tidak enak disebabkan kontroversi disebabkan dirinya. Tambah Izreen, Rita tidak berkait dengan isu rumah tangganya dan netizen patut berhenti salah faham.

Diakui sejak saya menutup ruangan komen dan menyahaktif sementara akaun Instagram, netizen beralih ke IG Rita. Disebabkan mereka tidak dapat menghentam saya, Rita pula jadi mangsa.

Dalam masa sama, perkara ini berlaku di luar kawalan saya. Cuma, apa boleh dikatakan sekarang, berhenti mengganggu ketenteraman Rita, baik di kalangan peminat saya atau ‘haters’.

Kontrak tidak batal tapi berakhir

Media sebelum ini turut melaporkan kontrak Izreen dengan satu jenama kosmetik dihentikan selepas isu perceraian suaminya, Ude Wahid dengan isteri pertama, Intan Liana. Ramai mengaitkan pemberhentian kontrak itu berkait dengan kontroversi menimpanya.

Saya anggap tidak ada rezeki. Namun, saya ingin perbetulkan persepsi orang yang mana kontrak saya tidak dibatalkan, tetapi sudah berakhir. Saya percaya, rezeki Allah SWT ada di mana-mana.

Alhamdulillah, tawaran berlakon juga tidak putus dan semua berjalan macam biasa. Saya bersyukur pihak produksi tidak ambil pusing masalah peribadi saya. Mereka lebih percaya dengan hasil kerja saya selama ini.

‘Janganlah Buat Orang Yang Tiada Kena-Mengena Terpalit Sama Pula’ – Rita Rudaini Kesal Terkait Isu Izreen

11.8K
reads

Peminat sebelum ini mengetahui Rita Rudaini dan Izreen Azminda bersahabat baik. Namun, apa yang tidak enak adalah, kemelut berlaku kepada Izreen turut menyeret Rita ke arah masalah berkaitan. Tidak semena-mena, nama Rita turut sama berkait dengan masalah yang tidak berkaitan dengan dirinya.

Bermula dengan kecaman diterima Rita apabila Izreen disahkan menjadi isteri kedua, netizen turut menyalahkan Rita dalam isu perceraian Ude-Intan.
Sekali lagi terpalit isu Izreen

Masih tidak move on, netizen berterusan membabitkan ibu anak dua ini dengan tindakan Izreen dan Ude memadam akaun Instagram mereka 5 hari lepas. Perkara itu membuatkan Rita bengang dengan akibat yang diterimanya bagi masalah yang tidak berkait secara langsung dengan dirinya.

Walaupun mereka berkawan, namun menurut Rita, itu tidak bermaksud hal peribadi rakannya itu bukan haknya untuk terbabit sama membuat keputusan.

Memang kami berkawan, namun tidaklah sampai hal peribadi pun saya hendak masuk campur. Apabila kita sudah memberikan nasihat, yang selebihnya terpulang pada individu itu sendiri.

Mula-mula diamkan diri, lama-lama menjadi-jadi

Menurut Rita lagi, dia sendiri pernah dilanda hentaman hebat daripada pengguna laman sosial. Oleh itu, dia berharap mana-mana pihak perlu menghadapi akibat dari tindakan sendiri sekaligus tidak memberi kesan kepada orang lain.

Saya sendiri pernah berdepan dengan kecaman daripada netizen, jadi hadapilah (kesan daripada) tindak-tanduk kita sendiri. Janganlah buat orang yang tiada kena-mengena terpalit sama pula.

Pada mulanya saya boleh berdiam diri apabila dikecam, namun lama-kelamaan ia semakin menjadi-jadi pula. Saya berharap, mereka di luar sana janganlah menghakimi tanpa usul periksa.

Tidak hanya dirinya, anak-anak Rita turut terbabit sama dengan kontroversi yang hangat melanda pelakon Kerana Terpaksa Aku Relakan itu.

Perkara sebegini bukan saja memberi kesan buruk kepada saya, malah anak-anak juga turut terkena kesannya. Mereka semakin membesar dan sudah pandai membaca.

Ohbulan!

Sumber: Harian Metro

kredit; duniakecoh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *